בוגרים

 

   
         
ד"ר משה סטבסקי
רופא צבאי
  ישראל ויינברגר
ד"ר במדעי האטמוספירה
  הרב יהושוע אסולין
כולל – ארץ חמדה

נשוי +4, רופא

הישיבה תורה ומדע זכורה לי כמקום עם אווירה חברית טובה מאוד וקשר מיוחד עם הרמים, עד היום אני עוד נפגש לא מעט עם חברים מהישיבה, וזוכה גם לטלפונים איחולי מזל טוב ליום הולדת ויום נישואין מהרב צפניה קלרמן אחראי הבוגרים שמצליח לשמור על קשר עם למעלה מ15 מחזורים, להגיע לחתונות ותמיד לדעת מה קורה עם כל אחד.

אחד הזיכרונות החזקים שלי מהישיבה התיכונית הוא של המורה למתמטיקה, שלמה הדד, נכנס לכיתה להעביר שיעור, ובזמן שיש עוד רעש בכיתה פותח גמרא ולומד, מחכה עד שיהיה שקט בכיתה. מנצל את הזמן.

"ואברהם זקן בא בימים וה' ברך את אברהם בכל", מהו בא בימים? שכל ימיו באו איתו. ניצל את כל ימיו.

מספרים על איש אחד שהגיע לבית קברות של עיר אחת, והשתומם למראה עיניו, על קבר אחד ראה "פה נקבר פלוני בן 36 שנים, 3 חודשים ו3 ימים", בקבר הבא "פה נקבר אלמוני בן 42 שנה, חודש, יום ושלוש שעות" וכן הלאה. כאשר פנה לבני העיר לפשר הדבר, מדוע מתים אצלם בטרם עת? ומהו מנהגם המשונה להזכיר על הקברות חודשים, ימים ואף שעות? נענה כי אצלם בעיר בכל יום האדם בוחן כמה מהיום ניצל ורושם וכאשר נפטר סוכמים.

עוד זכורני מהישיבה את ניצול הזמן המיוחד של הרב ישי קרמר, תמיד היה מחזיק בכיס או ביד משניות, חומש ולומד ממנו. אין ספק שערך ניצול הזמן היה ערך חשוב מאוד בישיבה עד שבשנים הראשונות להקמתה היה במערכת שיעור בשם 'כלכלת זמנים', בתרגום חופשי זה שיעור חופשי שבו הישיבה נותנת לתלמיד את הבחירה לכלכל את זמנו כפי ראות עיניו.

במהלך לימודי הרפואה נבחנתי גם במספר בחינות להסמכה לרבנות, עוד דבר שניתן שלמדתי מהישיבה התיכונית – מיצוי היכולות, לא להגיד אי אפשר גם כשהדבר נראה כמעט בלתי אפשרי. בתורה ומדע לומדים לבצע משימות גם בזמן שנראה לא סביר ולעמוד בהם בכבוד.

אני רוצה לאחל לרבני ולמורי ולתלמידי הישיבה בעבר ובהווה הרבה הצלחה בכל אשר תפנו.

בציפייה לגאולה שלמה ולבניין בית המקדש במהרה בימינו 

 
ישראל וינברגר בוגר מחזור ב' נשוי לאביטל ואב לאורי אלקנה נעם יאיר ושירה. 
 
כשסיימתי כתה י"ב רציתי ללמוד בישיבה גבוהה ואמרתי לאמא שלי "לא יודע מה יש לי לעשות עם התעודת בגרות הזו". אמא שלי כמו יעקב אבינו "שמרה את הדבר".
עברו השנים וזכיתי ללמוד כמעט 8 שנים בהתחלה בהר המור ואחר כך בישיבה הגבוהה בתל אביב. ואז החלטתי ללמוד פיסיקה.
 
מאז רכשתי תואר ראשון בפיסיקה באוניברסיטה החדשה באריאל, תואר שני בפיסיקה באוניברסיטה העתיקה בירושלים, והיום אני עושה דוקטורט במדעי האטמוספירה שגם זה סוג של פיסיקה. בנוסף עברתי את הכביש ממכון לב לעזריאלי ואני מלמד היום במכינה הקדם אקדמית שם. 
 
בתורה ומדע למדתי ממחנכיי אהבת תורה ומסירות לתורה ומצוות וב"ה גם היום אני זוכה לקבוע עיתים לתורה. 
 
 

התקופה שלי בישיבה, מחזור ג' בישיבה, הייתה אחת היפות בחיי, זכיתי לפגוש חומר אנושי באיכות גבוהה מאד ובריכוז גבוה, הן אנשי הסגל והן חברי לספסל הלימודים.

הרמה הלימודית הגבוהה היתה אבן יסוד ללימוד שלי לימים. אחת התפניות המשמעותיות ביותר בחיי לטובה התחוללה בזכות הישיבה על הצוות החינוכי, ורבניה עד היום מהווים מודל עבורי.

בזכות הישיבה הגעתי לעולם הישיבות הגבוהות, המשכתי בכרם ביבנה למשך עשר שנים במסלול הסדר, במהלכן שירתתי שירות צבאי קרבי בגולני.
לאחר מכן עברתי לתכנית "מנהיגות תורנית ציונית לתפוצות" בכולל ארץ-חמדה בירושלים, והיום אני בשנת הלימודים האחרונה בתכנית ועומד לפני שליחות בקהילה יהודית בחו"ל בשנים הבאות בע"ה.
 
חלק גדול מעולמי הרוחני אני חב לישיבה התיכונית שלי, ועל כן תודתי נתונה לישיבה מקרב לב.